torsdag, maj 02, 2024

Tvådagarsjobb

 Det är ju inte så dumt med en ledig dag mitt i veckan. Och tänk vad man innan fått för sig att man skulle hinna med att göra. Och sen när dagen är över så har man inte gjort något av det. 

Jag åkte på förmiddagen med Freddie till hennes löpträning. Och då passade jag på att träna själv oxå. Det skulle vara ett tempopass innehållande  4*1,5 km i 5:00-tempo och promenad som vila i 1 minut. Det kändes konstigt att lägga in promenad i passet så det skippade jag. Det blev lite lugnare jogg istället. Och jag hade inte lagt in passet i klockan så det blev inte bara en minut mellan utan försökte få till så att jag började springa snabbare på en jämn hundring. Lättare att se när man sprungit 1,5 km sen. Det gick skapligt första 2, kan ha berott på att det var lite nerför då. I alla fall på den första. Den sista var dock tung och där fick jag ta i för att orka. Vet ej om det blev exakt 5:00-tempo på den heller. Men inte långt ifrån i så fall.

Så hem till lurren och dusch. Sen la jag mig på sängen en stund. Och där somnade jag. Måste ha sovit 1 timme typ. Vaknade upp och var helt slut. Hade naturligtvis sovit för länge. Men sen skulle jag byta slang och däck på fru Bloggs cykel. Och det började bra. Men när jag skulle sätta dit den nya slangen så visade det sig att den där grejen som ska gå genom fälgen och som man sen pumpar däcket i var för kort. Så det gick inte att fortsätta. Så då åkte vi iväg för att fixa nya. Det tog sin lilla tid och när vi kom hem var det dags för kastträning med Ina. Så iväg till Arosvallen för lite diskus. Dryga 2 timmar senare var det över och dags att åka hem. Hem och laga lite mat. Sen var jag så trött så jag orkade inte något mer. Cykeln får vänta tills det finns tid nästa gång....

Det var i alla fall fint väder igår. Shortsspringväder! Vilket jag gillar. Jag invigde ett par nya löparskor i tisdags och har nu kört två pass i dessa skor. Eller nya och nya, men första gången jag sprang i de skorna. Jag köpte de redan i höstas eller vintras. Kommer inte ihåg. Men passade på när det var billigare. Det är aldrig fel att ha några skor i reserv som man köpt för flera hundra kronor billigare än de kostar normalt.

Nä, dags att göra en insats. Ha en fantastisk torsdag!!

Passet:


1 kommentar:

Lasse N sa...

Ha det riktigt bra ni med.