tisdag, juni 23, 2026

Stressig morgon

 En dator i produktionen ballade ur igår. Vilket naturligtvis orsakar stopp. Så här sitter jag och försöker få igång en gammal dator med fel operativ. Får se hur det går. Sen är det tydligen en dator till som spårat. Men den får vi ta sen... en sak i taget....

Annars inte så mycket att orda om. Blev en lugn runda igår. 7 km kanske typ. Varmt var det dock. Och ingen kondition har man heller. Men bara att gnugga vidare och hoppas att det lossnar snart!

Ha en fin tisdag!

måndag, juni 22, 2026

Då är det jobb igen

 Vi åkte hem väldigt tidigt igår för att slippa midsommartrafiken. Det visade sig vara ett bra beslut för det var inte någon fara med trafiken. 

Nu är det jobb igen och med lite tur kan jag få göra fredagens jobb från Torpet. Jag skall i alla fall fråga om det är ok. För på söndag skall Ina kasta diskus i Örnsköldsvik. Så det vore skönt att inte behöva köra fredag och söndag utan få en dag till att vila upp sig på. Det verkar ju ta på kroppen det här med bilåkandet. Jag fattar inte hur mamma och pappa pallade med att åka upp varje helg under höste till ungefär oktober. Då var det dessutom sämre och längre väg.

Man både skulle vilja och inte kunna jobba mer i lugn och ro under en längre period. Men samtidigt känns det som om när man gör något så har det ändå växt igen på något eller några år. Man behöver dels underhålla det som har gjorts samtidigt som man vill fortsätta göra fint.

Nåväl, nu får man väl återgå till det vanliga arbetet och hoppas att veckan går fort typ...

Ha en fin måndag!

söndag, juni 21, 2026

lördag, juni 20, 2026

fredag, juni 19, 2026

Middag

Vi drog till Höga Kusten bron för middag. Kalvrygg, Crème brûlée och en Irish Coffee.

Reparatörer

Det var ju en gräsklippare där startsnöret gått sönder under vintern. Så jag köpte nytt snöre och idag försökte sig jag och Ina på att byta det. Och vi lyckades! Nu går den att starta igen 👍 Passade även på att byta ett luftfilter.

Trevlig midsommar!

torsdag, juni 18, 2026

Hårt jobb

Det har blivit ca 6 timmars gräsklippning följt av ogräsrensning i jordgubbslandet. Klippte en det grenar och småträd. Helt slut om någon undrar 

God morgon!

Nu är vi på Torpet! Ha en fin dag!

onsdag, juni 17, 2026

Sista dagen

 Japp, sista arbetsdagen denna vecka!! Och dagen blir inte full ens... Vi åker till Torpet i eftermiddag. Så när jag skriver sista arbetsdagen så menar jag här på jobbet. Gissar att det blir i alla fall 3 arbetsdagar till denna vecka. Men en helt annan typ av arbete. Ina har berättat att gräset är jäkligt högt. Så jag vet vad som väntar.... Kanske får plocka fram slåtterbalken den här gången. Sen har vi köpt nytt startsnöre till den maskinen som startsnöret gått av på under vintern. Får se om man lyckas sätta dit det nya. Det visar sig. Men ett försök måste man ju göra i alla fall.

Och imorgon, förhoppningsvis, så kommer den nya tvättmaskinen till Torpet. Då blir väl i alla fall Ina glad så att hon kan tvätta lite kläder.

Annars känns det lite bättre i kroppen idag efter vaccinet. Gårdagen var hemsk! Så jäkla ont i kroppen och när jag kom hem visade det sig att jag hade feber så det var väl inte så konstigt att jag kände mig som jag gjorde igår. 

Nä, stöka av de sista timmarna för denna vecka! Ha en fin onsdag!!