torsdag, juni 25, 2026

Sista dagen on site

 Ja, i eftermiddag drar jag upp till Kramfors. Blir distansjobb imorgon och sen gräsklippning och friidrottstävling. Kommer nog vara som ett vrak på söndag kväll när jag kommer hem. För att inte tala om hur jag kommer vara när jag ska upp tidigt på måndag morgon igen.... Jaja, det tar vi då. En sak i taget.

Blev en löptur igår. Tänkte jag skulle springa ner till Wennströmska IP och köra lite snabbare. I en drömvärld hade jag tänkt mig 5 km snabbare inne på arenan. Men efter 3 km på banan var jag redo för att jogga hem igen. Snittade 5:02 på dessa tre kilometer. Så det var ju inte överdrivet fort heller... Totalt lite över 6 km. Men bättre än inget som vi brukar intala oss när vi misslyckas.... 😂

Granngården säljer ut en lövblås inkl batteri till ett bra pris nu. Finns dock bara i kvar Hudiksvall. Det finns 1-6 st kvar i lager.... De stänger klockan 18:00. Vi får väl se om jag först och främst är där i tid, och om jag väl är där att det finns kvar. 

Nä, ha en fin torsdag! 

onsdag, juni 24, 2026

Huvudvärk

 Imorse vaknade jag med huvudvärk. Det är ju inte den bästa starten på dagen precis. Vet inte varför jag vaknade med värk men kanske för att jag inte hann dricka något eftermiddagskaffe? Eller så är det något annat. Jag är jäkligt trött oxå. Kanske därför. Men vem bryr sig? Är ju bara att jobba på!

Lyckades i alla fall få igång en gammal dator så de kunde fortsätta jobba. Sen är det något jättemärkligt som gjorde att det blev som det blev. Och jag kan inte förstå hur det blivit som det blivit med den dator som satt där. För efter att Wipro fixa bitlocker så gick datorn igång igen. Men det gick inte att logga in med den användaren som används på den datorn. Det är ett shared account och används även på andra datorer. Men som det är nu så funkar det kontot på vissa datorer men inte på andra datorer. Så min lösning för att kunna sätta tillbaka den datorn är att jag beställt ett nytt konto (vilket borde gjorts redan innan jag började här...). Jag hoppas att det löser problemet. Nu är det nästa dator som jag inte hann börja kolla på ens igår....

Var ut en kortis igår, dryga 5 km. Tungt! Men jag gjorde det! Nä, dags att göra någon nytta igen!

Ha en fin onsdag!

tisdag, juni 23, 2026

Stressig morgon

 En dator i produktionen ballade ur igår. Vilket naturligtvis orsakar stopp. Så här sitter jag och försöker få igång en gammal dator med fel operativ. Får se hur det går. Sen är det tydligen en dator till som spårat. Men den får vi ta sen... en sak i taget....

Annars inte så mycket att orda om. Blev en lugn runda igår. 7 km kanske typ. Varmt var det dock. Och ingen kondition har man heller. Men bara att gnugga vidare och hoppas att det lossnar snart!

Ha en fin tisdag!

måndag, juni 22, 2026

Då är det jobb igen

 Vi åkte hem väldigt tidigt igår för att slippa midsommartrafiken. Det visade sig vara ett bra beslut för det var inte någon fara med trafiken. 

Nu är det jobb igen och med lite tur kan jag få göra fredagens jobb från Torpet. Jag skall i alla fall fråga om det är ok. För på söndag skall Ina kasta diskus i Örnsköldsvik. Så det vore skönt att inte behöva köra fredag och söndag utan få en dag till att vila upp sig på. Det verkar ju ta på kroppen det här med bilåkandet. Jag fattar inte hur mamma och pappa pallade med att åka upp varje helg under höste till ungefär oktober. Då var det dessutom sämre och längre väg.

Man både skulle vilja och inte kunna jobba mer i lugn och ro under en längre period. Men samtidigt känns det som om när man gör något så har det ändå växt igen på något eller några år. Man behöver dels underhålla det som har gjorts samtidigt som man vill fortsätta göra fint.

Nåväl, nu får man väl återgå till det vanliga arbetet och hoppas att veckan går fort typ...

Ha en fin måndag!

söndag, juni 21, 2026

lördag, juni 20, 2026

fredag, juni 19, 2026

Middag

Vi drog till Höga Kusten bron för middag. Kalvrygg, Crème brûlée och en Irish Coffee.

Reparatörer

Det var ju en gräsklippare där startsnöret gått sönder under vintern. Så jag köpte nytt snöre och idag försökte sig jag och Ina på att byta det. Och vi lyckades! Nu går den att starta igen 👍 Passade även på att byta ett luftfilter.

Trevlig midsommar!