tisdag, december 25, 2012

juldagen

Och som traditionen bjuder så är det upp tidigt och iväg till kyrkan som gäller. Eller så är det precis det som jag tänkte igår kväll när jag drack en kopp kaffe alldeles för sent, 'jag kommer inte ha några problem att somna ikväll men vaknar jag inatt så är det kört att somna om'. Och precis så blev det. Jag har nu varit vaken sen ca kl tre. Men vad skulle jag göra igår när det bjöds på äppelkaka med vaniljsås? Det är ju så gott med en kopp kaffe till.

Det positiva är ju att man får 'låna' iPaden i alla fall. När dvärgarna och fru Blogg är vakna så är man ju hopplöst fyra i turordningen. Och det är faktiskt inte så dumt med en padda för den startar ju skapligt snabbt. I alla fall om man jämför med våran gamla dator. Ska man använda den så gäller det att planera. Man måste komma ihåg att trycka igång den t ex innan man går och äter frukost, gå tillbaka till datorn och välja användare efter det att man fixat frullen och ska gå och sätta sig och äta den. Sen efter frullen kanske det är klart med virusuppdateringar, windowsuppdateringar och annat som skall göras innan man kan använda den.

Ha en trevlig juldag nu vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha! jag anar en viss bitterhet riktad mot din gamla burk.

I med en ssd-disk så är du hemma!

/J

Anonym sa...

Stoppar man in något i detta underverk så har den gjort sitt för gott :-)

/TB