torsdag, februari 27, 2014

Pilot, jobb och ledig

Idag hade jag tänkt att vara helt ledig från jobbet. Bara fokusera på att vila och ladda inför eftermiddagens tågresa ner till Helsingborg. Nu är det ju så att jag varit pilot för ett IT-projekt på jobbet. Vi ska lämna Notes och gå över till Microsoft när det gäller mail och kalender mm. Och eftersom man har även mailen på jobbmobilen och att jobbmobilen alltid följer med hem så såg jag igår kväll att vi piloter skall svara på en enkät så att dom vet om dom kan gå vidare med att migrera alla andra användare oxå. Och eftersom jag känner ett sånt ansvar så sätter jag mig nu givetvis och kopplar upp mig mot jobbet och gör denna enkät. Och när jag ändå är uppkopplad så........ ja, ni vet hur det är......

Det som är bra med att jag är hemma idag på förmiddagen är att vi har hantverkare här som fixar tvättstugan. Och idag så skall dom dra rör och koppla in el och bära in grejer så det kan ju vara bra att vara tillgänglig en stund ifall dom har några frågor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hantverkare= har dem F-skatt, är de polacker, skumma arbetskläder, mobiltelefoner,

Från Skatteverkets obligatoriska frågepaket!!!

//Coachen

Anonym sa...

Haha, det verkar vara sjyssta lirare..... Svåra att förstå, men jäkligt billiga.....

Skoja bara, det är ok firma och inte billiga....

/TB