fredag, december 05, 2014

Fredag!!!

Äntligen fredag! Och efter denna dag så är det bara 10 arbetsdagar kvar i år. Eller i alla fall vad jag vet. Jag kommer ihåg förra julen. Då yrar jag om antal dagar kvar att arbeta och den långa julledigheten jag skulle ha då. Det blev ju den gången inte riktigt så. Jag jobbade inte bara dom svarta dagarna utan även på några av de röda dagarna. XP-datorer skulle bort från nätverket och Windows 7 skulle ersätta. Det var inte helt enkelt på alla ställen. Och på en av linorna var det extra svårt. Men jag kommer ihåg att jag fixade det den sista svarta dagen. Tråkigt att inte inte uppskattades mer än med ett "bra jobbat.....bla bla bla". Men så är det när folk inte fattar bättre. Men om jag säger så här, det är ju inget som driver att man skall lägga ner det där lilla extra om man inte får valuta för det......

Nu ska jag sluta vara bitter. Det är ju trots allt helg på gång. Friidrottsträning ikväll. Eventuellt en klubbtävling på söndagförmiddag. Frågan är när man skall få in ett pingispas den här helgen. Inte för att jag är sugen utan mer för att vänja mig vid nya bollen och inte tappa all känsla.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Backa lite från bordet o dra några snärtiga backhands-loopar, så är du snart inne i det igen!

//Coachen

Anonym sa...

Financial Dust stor favorit på v75 på lördag.. bara att lassa in eller?

//Jorma var är du?

Anonym sa...

Backhandsloopar? Vad är det?

/TB

Anonym sa...

Bra chans om vi får glida fram till dödens utan större trafikproblem.
Bergh nöjd på alla sätt så vi håller tummarna för nåt bra senare idag!
Soliga hälsningar från Komandoo resort :)
/TBs brorsa