söndag, februari 14, 2016

Vilket fiasko!

Jag bytte TV-operatör för några månader sen. Det var någon försäljare som erbjöd oss 6 månader gratis. Och det lät ju jättebra. Och det är jättebra. MEN, jag frågade då om boxen var med inspelning. Och det behövdes inte. Allt finns i VOD. Man kan se programmen när man vill. Kanon tänkte jag för jag hade ju berättat att det var sporten som var intressant och framförallt då Premier League.

Idag hade ju Fredrika friidrottsträning. Jag är hjälptränare även för henne. Hon tränar kl 13:00 på söndagar. Idag spelade Arsenal exakt den tiden. Jaja, jag får väl spela in eller kolla på VOD. Mm, eller hur? VOD'en är kanon för allt utom sport. För där kan man inte se efteråt. Så jag letade fram en gammal inspelningsbar DVD. Och jag lyckas komma ihåg hur man ställer in inspelning. Jag får leva med att det är lite sämre kvalitet. Det viktiga är ju att få se matchen. Så när jag kommer hem och ska sätta mig och kolla så ser jag att klockan på DVD-spelaren går 1,5 h före. Haha, det betyder att jag i bästa fall har fått med första halvlek. Ok, jag kollar väl på det då.

Nästan det sista som händer innan inspelningen bryts är att Leicester slår in en straff i slutet på första halvlek. Sen bryts inspelningen. Ok, en chansning, kanske kan man se matchen retroaktivt i Viaplay? Jag startar Viaplay på mobilen, letar upp Arsenals match, kör igång uppspelningen och ser viasatstudion. Jag ser ett resultat, 0-2, jag är helt knäckt. Slår av Viaplay, är riktigt förbannad och sur. Torsk hemma i denna vikiga match, inte ok. Men sen kollar jag lite på nätet och ser att Arsenal har vänt och vunnit med 2-1. Då var det lite svårt att vara skitarg för att man missat andra halvlek. Även om det skulle vara kul att få se målen.....

Skön seger till slut och nu sitter jag och jobbar!!

2 kommentarer:

  1. Happy Ending!

    //Thailändskan

    SvaraRadera
  2. Unnar er att ta ligan i år. Åtminstone dig unnar jag det. Måste säga att annars är nog era fans de mest dryga jag har råkat utför, trodde det var Man U fansen men tyvärr.... Men du är hursomhelst ett gyllene undantag.


    //Lalle

    SvaraRadera