torsdag, november 22, 2007

I matbutiken

Visst har ni väl sett de otaliga smakprovstanter och gubbar som står och bjuder på olika matprover i matbutikerna? Allt från choklad till riktig mat. Idag stod det en dam på Hällas ICA Maxi och bjöd på skinka som hon med plasthandskar trädde upp på små tandpetare. Och det kan ju verka seriöst med handskar och allt om det inte var för att hon dessutom var snuvig. Jag ser på håll att hon står där och snyter sig rejält i en näsduk. Dessutom med dessa plasthanskar på. För att direkt efter det peta på lite skinka på nya tandpetare. Nu har jag kommit så jag skall gå förbi henne och givetvis frågor hon mig om jag inte vill smaka på lite skinka.
-Nej tack, det är bra ändå.
-Men det är klart du ska smaka på denna jättegoda skinka.
-Nä, jag vill inte! Och ser framför mig hur hon snyter sig......
Detta är inte fräscht mina vänner. Får det gå till på detta vis? Usch! Tur att man, när man är på restaurang, inte ser vad dom gör inne i köket. Det är väl knappast bättre där......

Ja, ja, nu är det bara ett drygt dygn kvar tills jag åker till London och Emirates Stadium. Roligt för mig :-)

Heja Arsenal!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så du firar din födelsedag i London alltså? Grattis i förskott!

/ Koll på kalendern

Anonym sa...

Tackar!

Japp, man måste ju få ge sig själv en present.

/P

Anonym sa...

Grattis mannen!

//Rafa