fredag, november 08, 2013

Freitag

Redan fredag. Och jag hinner inte med att blogga ens. Skön vinst i onsdags för Arsenal. Dortmund borta är ju inte lätt. Men vi lyckades med hög koncentration och smarthet vinna med 1-0. Ny tuff bortamatch på söndag. Stor risk för torsk där. Men det brukar vara, när vi möter Manchester, att vi måste vinna för att inte tappa mer mot toppen och hamna mer efter i tabellen. I år är det tvärtom, en förlust och vi leder fortfarande ligan. Så det är ju ett steg i rätt riktning för oss. Jag har svårt att sia i hur matchen kommer bli. Kommer Manchester trumma på som galningar för att vinna eller blir det ett deffensivt Manchester som hoppas på att göra några mål på kontringar? Kommer dom försöka spela som Stoke brukade göra förr om åren och försöka vinna på extremt fysiskt spel på gränsen till fult eller över den gränsen till och med? Som sagt, svårt att sia om....

Annars är det innebandymatch imorgon och pingis-DM på söndag. Med andra ord, ingen rast och ingen ro.....

Trevlig helg!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på DM! Det blir utan mig för jag åker till Alfta utanför Bollnäs och kollar om de har några Fullers pride.....
USM i handboll för dottern med en pinsam förälder på läktaren...

The SWAN närmar sig med stormsteg, kanske kan vi förlänga resan till strax efter jul ????

Längtar eftera att få slänga lite skit igen. Ryktas om en come back av en juniorlandslagsman i fotboll eller har du hört något mer PD...

Glöm inte proppar i öronen för jag har inte lagt av mig på den fronten...

//Coachen

Anonym sa...

Tips från Coachen....

/"PD"

Anonym sa...

Taskigt att jämföra United med Stoke...

/J

Anonym sa...

Nja, det var inte så jag skrev eller ville förmedla. Bara en undran om dom kommer anamma den spelstilen som Stoke hade under Pulis. Och skriver man Stoke så förstår alla vilken stil det är.

Men det kan lika gärna blir att NU spelar skjortan av Arsenal genom bra spel. Det skulle ju inte vara första gången i så fall, tyvärr......

/TB

Anonym sa...

Läste om det igen, förstår vad du menar.. Men varför skulle vi helt sonika börja spela som Stoke? :)

/J

Anonym sa...

För att kunna slå The Mighty Gunners! ;-)

/TB