onsdag, oktober 29, 2014

Blåsigt!

Det var stundtals riktigt blåsigt när jag cyklade till jobbet. Och det var ju inte åt rätt håll det blåste så klart. Rejäl motvind bitvis. Men det hinner väl vända innan man hojar hem i eftermiddag.

Idag känner jag återigen av nacken. Vet inte varför eller hur det kommer sig. Men det kanske är åldern. Ikväll ska i alla fall Ina och jag gå på handboll. Och det var inte igår jag var på handboll. Jag kommer ihåg att jag var någon gång på 90-talet. Och jag kommer ihåg att jag var och kolla i gamla sporthallen en gång i tiden när Irsta höll på och kvala. Det kommer jag ihåg därför att man var riktigt nära spelet i den hallen och det var ganska häftigt kommer jag ihåg. Det var inte så många gånger jag var in i den hallen. En gång var det någon pingis där. Kommer inte ihåg vad det var för pingis, kanske landskamp eller dylikt? Sen kommer jag ihåg att jag var med ett gäng och spelade innebandy där strax innan det skulle rivas. Det var nån snubbe som hade tillgång till nån nycket så vi var dit och lirade nån eller några gånger.

Dags att lämna minnena nu och börja jobba! Ja, jag vet, men vad ska jag skriva då? Somna om....?

Inga kommentarer: