måndag, augusti 28, 2017

Då är det måndag igen!

Ja, helgen promenerar förbi i rask takt. Och just denna helg har det varit mycket promenerande. Den där j-la stegtävlingen som jag är med på har gjort mitt lag galna... Vi ska hamna topp-3 av alla ABB-lag i Sverige. Kan tom bli tvåa. Men då krävs det att man samlar steg... Och det gör mina lagkamrater så då kan ju inte gärna jag ligga på soffan och ha det bra.... Tur att sista dagen på tävlingen är på torsdag.

Ikväll är det dessutom Blodomloppet. Jag skall springa 10 km. Och mitt mål är att hålla mitt tänkta halvmaratempo på ca 5 min/km. Jag hoppas att det skall gå bra. Och att jag inte dras med i någon rusning och springer för fort. Eller att jag inte har någon kraft och inte orkar hålla 5 min/km. Jag inbillar mig att det är det bästa för mig nu att försöka hitta rytmen runt 5 min/km och att jag sen när halvmaran är känner mig bekväm med det tempot.

Ha en fin vecka!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till ikväll! Håller tummarna från Maldiverna:)

//TB:s brorsa

Anonym sa...

Tack!

Och ha det så bra på Maldiverna!!

/TB

Anonym sa...

Maldiverna ditt andra hem?

Är det tack vare alla svart sålda hjortron?

//Fruktis på spåren