onsdag, september 27, 2023

Krångligt

Det funkar som så att man skickar in till banken det som skall betalas av henne/dödsboet. Det har tidigare varit till Stockholm det skickats och en tid efter får man bekräftelse på att det är genomfört. Nu är det ändrat så att det ska skickas till det lokala bankkontoret. Så jag gjorde det redan den 13:e och har ännu inte fått någon bekräftelse. 

Eftersom jag är en orolig själ så är det inte kul att det fortfarande två veckor efter inskick inte kommit någon bekräftelse. Jag ser framför mig hur jag måste ringa runt och förklara varför det inte kommit in några pengar till olika företag. 

Så idag åkte jag ner och snacka med dom. Och hon kollade upp om det betalats eller inte. Och som tur är så är det betalat men det kunde ju inte jag veta. Det betalades redan någon dag efter att det kommit in till dem. 

Skönt det i alla fall men drygt att behöva åka dit för att få det bekräftat, det suger tid!

Sov gott nu!

Inga kommentarer: