fredag, april 18, 2008

Fredagskväll och min tur att tippa

Var fjärde vecka är det min tur att tippa V75. Jag och tre klasskamrater startade i januari 1990 ett "tipsbolag" där vi skulle tippa för 200 kr varje vecka. Dvs 50 spänn var varje vecka men vi turas om att ta ut raden och lämna in. Så det blir ju 200 pix var fjärde vecka. Trots att vi hållt på i mer än 17 år så ligger vi på plus. Det är inte så illa. Den största vinsten drogs in på 10 st femmor för x antal år sedan. Varje femma var värd över 16 000 kronor. Så det blev totalt den veckan en vinst på över 160 000 kr.

Så ihelgen är det min tur att se till att det rammlar in lite kulor till bolaget. Jag måste erkänna att jag gått ganska dåligt de senaste åren. Så en rejäl skärpning är på sin plats. Man kanske skulle ta och lämna in en Harry... Nä, det är fegt. Jag skall ta ut min egen rad.

I helgen är det dags att spela pingis igen, på söndag närmare bestämt. Men denna gång är det den absolut sista gången för denna säsong. Hallstahammars BTK arrangerar tävlingen. Så den stora anledningen att spela själv är att jag slipper sitta och dömma så mycket. Några stora förhoppningar om framskjutna placeringar har jag dock inte. Och bråttom hem har jag egentligen oxå på söndag. Pappa fyller år och det måste ju firas!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: