fredag, november 20, 2009

Vissa guldstunder även på jobbet

Ibland är man ganska nöjd över vad man lyckats med på jobbet. Igår var ett sånt tillfälle. En produktionslina stod helt stilla igår eftermiddag. Jag blir utkallad och börjar titta på eländet. Det är verkligen helstopp.

Efter lite efterforskning inser jag att det är något med Comportarna. Efter support från Suomi får jag det bekräftat. Med hjälp av den finska supporten kan vi konstatera att det kort som splittas till två Comkort är trasigt alt något annat fel. Nästan alla chefer är borta utom just chefen på linan. Dessutom är mannen i skrubben (våran IS/IT-kille) ledig idag.

Får tag på IT-chefen som får tag på mannen i skrubben. Kanske kan det finnas ett reservkort inne i skrubben. Nu gäller det "bara" att få tag på en nyckel in dit. IT-chefen hänvisar till säkerhetschefen, inte på plats. Men som av en händelse så fanns en annan kille på it-avd på plats. Vilken tur! (för han hade oxå varit iväg under dagen)

Vi fick tag på kortet kunde byta det och med ny hjälp från Suomi kom vi igång. Så min första tanke på att det skulle vara stopp en längre tid var bara en tanke nu, det funka! Sen om kvällsskiftet var lika glada är jag kanske inte lika säker på...... Men jag var i alla fall nöjd :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Starkt jobbat brorsan, vad skulle firman vara utan dig :-)

//Stolt storebror