torsdag, maj 10, 2012

Det känns i kroppen

Igår var det pingisträning igen. Det var två veckor sedan senaste träningen så förhoppningen om att spela bra hade jag inte. Dock så hade jag en ny platta på bh. Så nu är bägge sidor bytta. Det var som jag trodde, otroligt svårt. Det kändes helt fel att slå några offensiva slag. Även om några såna ändå gick in ibland.

Dock så är jag nöjd med en sak, blockeringen. Jag har ju knappt blockerat en boll under hela säsongen. Utan jag har direkt tagit några kliv bakåt i hagen och börjat fiska. Det blir visserligen kul spel och bra motion på det viset. Men det är jäkligt svårt att vinna på det i längden. Så nu har jag bestämt mig för att stå kvar lite mer vid bordet.

Så nu har jag börja att blockera motståndarens öppningar. Det gick rätt så bra (med utgångspunkt av att jag inte trodde jag skulle ta en boll). Nu är det bara att försöka få lite mer tryck på blockeringarna så att man verkligen får övertag. Alternativet är ju så klart att gå bakåt och fiska lite :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill du låna en gammal kult-förklarad softplatta????

//Bh suger

Anonym sa...

Haha, det kanske skulle vara något. Men risken är att jag tappar min fantastiska bh-loop.....

/TB

Anonym sa...

Jag trodde att du redan slagit in bh-loopen det här årtiondet!!!!!

//Coachen

Anonym sa...

Hm, ja, det har du nog rätt i :-(

Mer soft år folket!!!

/TB