måndag, oktober 16, 2017

Måndag igen

Då är helgen återigen över. Blev inte riktigt som jag tänkt. Fick tokont i huvudet på fredagkväll och på lördagen vaknade jag med samma huvudvärk. Blev en smula bättre efter lurren. På söndagen var det VF-cupen för tjejerna och jag kände ingen huvudvärk alls på morgonen och kunde åka med dom. Både Ina och Freddie persade i höjdhopp. Ina hoppade 1,31 och vann sin höjdhopp. Hon hade ett riktigt bra försök på 1,34 och det känns inte omöjligt att putsa det rekordet ytterligare lite. 1,31 tror jag faktiskt aldrig jag har hoppat. När jag gick i 8:an eller 9:an så hoppade jag typ 1,30. Jag har i och för sig nästan aldrig hoppat höjdhopp men ändå. Jag är imponerad av henne.

Eftersom det, i vanlig ordning, var ont om funktionärer och tävlingen drog ut på tiden så körde jag, Ina och en ledare till från Freddies träningsgrupp höjdhoppet för F9. Så jag vet inte riktigt vad Freddies bästa resultat blev till slut men minst 0,90 vilket var pers. Det som var kul att se med henne var att hon i vissa hopp verkligen hade en bra teknik. Hon fick till bågen med ryggen och benen hängde med perfekt, kul!

Efter friidrotten hade Freddie gymnastik i ett par timmar. Efter kvällsmaten började jag återigen att få ont i huvudet och huvudvärken hänger kvar än. Tog ett par Alvedon imorse och det känns lite bättre så jag skall väl klara en dag nu.......

Inga kommentarer: