torsdag, juli 08, 2021

Näst sista dagen

 Japp, så är det ju faktiskt! Bara idag och imorgon kvar att jobba!

Igår blev det dubbla pass löpning. Jag körde en vända på morgonen, ca 5 km. Och sen såg jag att Arosvallen hade öppet igår så jag tänkte att jag skulle dit och köra lite intervaller oxå. Så då gjorde jag det!! Det blev 5*800m.

Jag velade länge om vilka intervaller jag skulle köra. Ett tag var jag inne på tvåhundringar. Men sen tänkte jag att det vore ju bra om man kom tillbaka till samma ställe varje gång det var vila. Då kan man ju ta sig en klunk vatten. Så då var jag inne på att jag skulle köra 400-ingar. Men tänkte då att man var tvungen att köra så jäkla snabba intervaller och ändå kanske 10 st. Så då blev det 800-ingar. Och det kändes helt ok. Var jäkligt trött när det var över men skönt ändå. Kollade upp hur jag körde samma intervaller för en månad sen och jag snittar nog ca 10 sek snabbare på intervallerna igår.

Intervallerna:

Passet på morgonen:

Ha en fin torsdag nu vänner!!


Inga kommentarer: