torsdag, augusti 29, 2024

Borde ha kört en DNS igår

 Ja, Blodomloppet igår blev ju inte vad jag hade hoppats för några veckor sedan. Men blir man krasslig så blir det inte bra. Inget man kan påverka om man inte vill isolera sig... 

Jag tänkte att jag skulle jogga lite lätt innan som uppvärmning. Men efter några hundra meter så kändes det inte så himla bra. Kollade på pulsen och den låg på samma nivå som snittet när jag körde 4*1,5 km (totalt 10,66 km). Och tänkte att det här är ju inte bra. Funderade på om man skulle ställa in men tänkte att om jag tar det jäkligt lugnt så kanske det går bra. Ställde mig bland de sista i startfältet och när starten gick så blev det ändå en lucka fram till övriga. Så det gick väldigt lugnt. Kollade pulsen efter en km. Över 150 och då gick den ändå på 6 min. Sen är det lite nerför så jag fortsatte att ta det lugnt så pulsen höll sig därikring. Sen kom det en liten uppför mot Hovdestalund nerifrån Svartån. Och då steg pulsen och upp på Trumlagarbacken steg den. Såg att den ibland när jag kollade var över 170. 

Uppe vid Bågebacken låg det en person som fick hjälp av några andra och jag hörde ambulansen var på väg i full fart och med blåljusen på. Där skulle man ju verkligen inte vilja ligga. Så jag fortsatte i lugnt tempo med hög puls. Kom in på 57:16 och en snittpuls på 162, bedrövligt! Men jag överlevde ju i alla fall :-)

Det verkar som om jag skall åka till Italien i oktober. Veckan  som börjar med 7 oktober. Och vara borta hela den veckan. Får se hur det blir. 

Ha en fantastisk torsdag!


3 kommentarer:

  1. Oj du kanske skulle avstått. Var det Covid? Italien i oktober låter inte fel perfekt klimat då. Borde vara lagom varmt.

    SvaraRadera
  2. Testade Covid i helgen och det var inget. Kändes bättre i måndags när jag var ut och sprang men fiasko igår.

    Får hoppas på skönt väder i Italien. Får väl ta med skorna dit 😂

    SvaraRadera