söndag, augusti 04, 2024

Långpass

 Igår skulle jag ha kört detta pass. Men jag hade sån huvudvärk hela dagen igår. Så jag var bara ut på en kortare runda. 

Passet på 18 km var uppdelat på 4,5 km uppjogg, 9 km i 5:04 tempo och sen avslutande 4,5 km. Så jag la upp ett sånt pass i appen och skulle skicka över det till klockan. Tyvärr var det redan fullt med pass i klockan så jag struntade i läsa över det. För att det skulle bli enklare så körde jag 4 km uppjogg och sen 9 km snabbt och sen 5 km lugnt. 

Uppjoggen gick alldeles för fort. Skulle vara som snabbast 5:40 men jag snittade typ 5:18 på dessa. Sen drog jag igång den "snabba" delen. Jag snittade 5:02 typ på den delen och sen var det "bara" 5 km kvar som max fick gå i 6:20 tempo. Så totalt är jag rätt så nöjd med passet!

Ha en fin söndag!


2 kommentarer:

  1. Starkt att du orkar springa så mycket och långt. Själv är man helt andfådd av att lunka till busshållplatsen för att hinna till jobbet.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det finns inga genvägar....

    SvaraRadera