söndag, november 09, 2008

TB's brorsa - bäst i länet!

I helgens DM i bordtennis la HBTK beslag på de 3 tyngsta titlarna. Lag, dubbel och singel. Lagsegern skrev jag ju om redan igår. Och idag följde HBTK upp med att ha 2 par i herrdubbelfinalen. Där fick tyvärr jag och TB's brorsa vika oss mot bröderna Allvin.

TB's brorsa fortsatte med att sopa hem herrsingeln. Efter att ha vänt ett 0-2 underläge i set och dessutom räddat 2 matchbollar i sjätte set. Jag får vara glad att jag fick chansen att spela mot en sådan klippa i kvartsfinalen. Dock så var jag helt chanslös. 4 snabba set senare var TB' brorsa i semi och senare som sagt i final.

HBTK får väl anse sig vara rätt nöjda med helgen. Det fanns chans till ännu fler titlar. Då TB's brorsa numer får spela i herrar 40 (frågan är om han har dispens för det då han knappast kan vara så gammal). Men detta var inte avgjort när jag lämnade hallen.

Heja Arsenal!!!

Inga kommentarer: