söndag, december 14, 2008

Bättre eller sämre?

Ja, det är min fundering efter denna helgs spel i Premier League. Alltså, har ligan blivit bättre totalt sett eller har de så kallade fyra bästa (Arsenal, Pööl, ManUSA, Chelski) blivit sämre än tidigare. Anledningen att jag undrar är helgens resultat i ligan där alla dessa 4 lag spelade oavgjort. Jag kan inte ens komma ihåg att detta har hänt tidigare i samma omgång. Och när man ser vad det är för lag man har mött (Boro, Hull, Bottenham, West Ham) så måste man ju få fundera.

Det kanske är i Champions League vi får svaret på frågan. Förra året var 3 av 4 lag i semifinalerna från Premier League. Och ytterligare ett var i kvartsfinal. Blir det något liknande denna säsong torde svaret på min fråga vara att ligan har blivit bättre totalt sett. Men skulle de engelska lagen åka ur CL på löpande band så har de 4 stora blivit sämre. Jag hoppas på det första alternativet.

Nu är det en veckas lugn på fotbollsfronten i England. Med undantaget att Eduardo, som i februari råkade ut för en rejäl benskada, gör comeback i en reservlagsmatch på tisdag. Jag tror att Arsenal TV-online visar den matchen. I så fall sitter man bänkad framför datorn och tittar. Mr Wenger (Coachens kompis ni vet) har sagt att han tränat stenhårt för den här comebacken och det skall bli spännande att se. Men sen drar det igång rejält med både ligaspel och FA-cup. Det blir matcher var och varannan dag och det är nu agnarna sållas från vetet. Ska bli spännande!

Heja Arsenal!!!

Inga kommentarer: