måndag, december 22, 2008

Vad är det med Pööl och domare?

Hur är det möjligt att Liverpööl alltid har domaren på sin sida? För så är det. Inte ens den mest enögde Liverpöölfantasten kan hävda något annat. Igår hände det igen. Hur kan domaren ge 2 gula kort, och därmed rött kort, till Ade? När andra som bryter benen på motståndaren får en tillsägelse. "Gör du så där en gång till så får du gult", säger domaren för såna tilltag. Men när Ade försöker täcka bollen och en motståndare springer in i honom så ska han direkt ha ett gult kort. Ibland undrar jag om alla lag spelar efter samma regler.

Igår skulle vi dock inte släppt in något mål. Det var alldeles för billigt. Och det är andra gången på en månad som vi släpper till ett sådant mål. Igår var det en rensning från en Liverpoolspelare som hamnade hos Keane som, överaskande, lyckades träffa bollen. För en månad sedan var det en Aston Villa-rensning som ledde till mål. Den gången borde i och för sig Arsenal haft frispark innan. Men så är det det där om olika regler för olika lag.

Heja Arsenal!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte heller bitter:)

/Tony R

Anonym sa...

Är det en slump att det bara är lag före Gooners i tabellen som gör sådana "turmål"???

Tänk dig då hur mycket tur Man C:s motståndare har...

Y.N.W.A!!!!!

Anonym sa...

Jag har inte sett målen som dom har släppt in så jag kan inte uttala mig om saken.

/TB