torsdag, oktober 29, 2009

Hatmatch på lördag

På lördag spelar The Kings of London, The Mighty Gunners, Arsenal match mot våra närmsta grannar. Sp*rs står alltså för motståndet (även om det kanske i normala fall är något motstånd).

Men de senare åren har det varit alltför många onödiga poängtapp. Vem minns inte förra årets 4-4 match på Emiraten? Själv satt jag i Finland på en pub i Jyväskylä och såg Arsenal leda med 4-2 när det bara var några minuter kvar av matchen. Mina kollegor skulle gå tillbaka till hotellet och jag ville inte stanna själv på pubben. Och eftersom matchen var avgjord så hängde jag med tillbaka.

Väl på hotellrummet wappa jag in text-tv för att få segern bekräftad. Tyvärr hade Sp*rs både hunnit reducera och kvittera. Jag trodde inte det var sant. Tappa en säker seger de sista minutrarna, dessutom hemma mot Sp*rs, det finns ju inte.

På lördag vill jag se en felfri insats där koncentrationen och viljan att vinna finns med från första sekunden till och med den sista och sjunde övertidsminuten. Är man bara fullt fokuserade och ger allt bör vi köra över mittenlaget (i bästa fall) Sp*rs.

Hur som helst så börjar jag redan bli lätt taggad inför matchen och det är väl tur att matchen börjar tidigt på lördag (13:45) för jag kan inte vänta längre än så på att det skall börja!

Heja Arsenal!!!

Inga kommentarer: