söndag, december 13, 2009

En bra helg!

Det har varit en dyr, men bra, helg. Alla resultat i Premier League har gått med Arsenal. Nu tror jag ju ändå inte på någon ligatitel i år men det är i alla fall roligare när man är någorlunda med i toppen ett tag. Efter torsken hemma mot Ryssarna för någon vecka sedan kändes det inte alltför kul. Det mest tråkiga efter den matchen var att:
  1. Matchen var rätt dålig
  2. Arsenal var dåliga
  3. Chelsea var dåliga
  4. Chelsea behövde inte göra något för att vinna med 3-0

Men det var fler än jag som tyckte att Chelsea inte var bra. Mr Wenger sa att Chelsea kommer gå på flera minor om dom inte är bättre än så här (fri översättning av mig här). Och visst var det så, 1 pinne på 2 matcher nu för ligaledarna (ligavinnarna? (min tippning)). Jag gissar att många, efter det uttalandet, tyckte Wenger sa något för att han var en dålig förlorare. Men som vanligt, "Arséne knows"!

Matchen idag var inte heller någon kanonmatch. Liverpool var usla, vi var nästan lika usla, men vi har Arsjavin. Han blev till och med idag jämförd med Classe Lindblom och TB's Brorsa av Jens Fjellström (som jag för övrigt tycker är en usel kommentator), stort!

Heja Arsenal!!!

7 kommentarer:

  1. va?jämförd med Arsjavin? Hmm,jaja,stort för honom antar jag!!
    Fattar inte vad Classe L hade med det att göra??
    Förklaring tack!!

    /TB:s brorsa

    SvaraRadera
  2. Det jag sa i TV var att jag försökte hitta jämförelser med Arsjavins skott i andra idrotter. Och i hockeyn så var det Classe Lindbloms fruktade handledsskott och i pingisen var det TB's Brorsas snärt med handleden.

    /Jens Fjellström, Canal+

    SvaraRadera
  3. Nu förstår hela pingis-sverige.

    //Roger Bjuhr

    SvaraRadera
  4. Haha,jag fattar fortfarande ingenting? Vadå snärt?

    /Borgen

    SvaraRadera
  5. Han kanske menade snärt med handduken i duschen? Precis som du brukar göra på mig.

    /Kjelle

    SvaraRadera
  6. Haha,var det så enkelt?
    Då är jag inte helt smart alltså?

    /Borgen

    Hmm,inget om när jag brukar tappa tvålen i duschen?

    SvaraRadera
  7. Borgen, nä, sånt skriver jag inte på TB's blogg, det vet ju alla ändå!

    /Kjelle

    SvaraRadera