måndag, januari 24, 2011

Man ska inte städa

Jag hade en ambition att jag skulle städa lite här hemma. Och framförallt dammsuga nedervåningen. Eftersom dammsugaren stod på övervåningen var jag ju tvungen att bära ner den först. Och när jag går nerför trappen så tänker jag, 'varför går jag på den smala sidan och bär dammsugaren på den bredare delen av trappen. Fast jag är ju snart nere så...'. Givetvis så halkar jag då i trappen och ramlar ända ner och får dammsugaren över mig. Det gjorde riktigt ont och det första man tänker är, 'ska jag behöva ligga här hela dagen nu?'. Men det var inte så farligt, jag kan resa mig upp och faktiskt dammsuga lite oxå. Men nu värker det rejält i handleden och i ena fotknölen. Man ska inte städa helt enkelt, det är alldeles för farligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som efterdyningar av en grymt rolig resa i London!!!!

//Borgen och Kjelle E
Nästa gång måste vi få åka med....