onsdag, april 24, 2013

Skiftgång

Idag var jag här före morgonskiftet. På en av linorna har dom haft problem vid uppstarten. Och det är inte lätt att förstå vad som händer om man inte ser det med egna ögon. Visst finns det lite loggfiler att kolla i. Men det är inte det samma som att se det live. Så därför var jag här och iaktog. Och jag förstår nu vad som händer. Men jag kan inte förstå varför det händer eller, klart jag kan. Leverantören av systemet har naturligtvis skrivit koden till programmet lite fel. Men jag kan inte förstå varför det är gjort som det är gjort. Skit samma, en enkel work around finns (funka i alla fall nu). Och det är inte något jobbigt som krävs. 5 sekeunders jobb på datorn så är det som vanligt igen. Nåväl, onsdag idag och förhoppningsvis lite innebandy efter jobbet. Om bara dvärgarna har lust att följa med.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Du gjorde säkert en lösning i världsklass!

//Lalle