måndag, augusti 19, 2013

Skolstart

Idag är det Inas första dag i skolan. Eller dag och dag, en timmes upprop är det. Första dagen i första klass, försöker kommma ihåg hur min första skoldag var. Men det är inte helt enkelt. Jag vet var skolan var, en källare vid Ek-någonting. Vi var tvungna att åka skolbuss dit. Det fanns i alla fall en stor ek en bit bort och bortanför den låg minigolfbanan. Men skolgränsen låg vid eken. Det var bara en klass som gick på denna "skola". Vi gick där ett år innan vi flyttades till Hårstorpsskolan som låg bra mycket närmare. Vi slapp åka skolbuss då.

Så idag blir det lite jobb hemifrån innan jag går med Freddie till dagis. Sen blir det lite mer jobb innan jag går på upprop med Ina. Sen blir det lite mer jobb innan lurren. Och efter lurren åker jag till jobbet på riktigt.

Inga kommentarer: