lördag, juli 05, 2014

Shit

Idag stod 12 km på schemat. Och jag vet inte vad som har hänt med mig men jag orkar nästan ingenting längre. Det var 12 km i ett tempo som jag inte borde ha några problem med. Jag sprang fortare förra veckan än vad jag skulle göra idag. Men jag tog helt slut. Och det i ett rätt lågt tempo. Jag tänkte att jag skulle börja med milen på Rocklunda för att sen ta 2,5 kilometerspåret efter det. Men när jag var längst ut på Rönnby så var jag helt slut och dessutom så fick jag en blåsa under foten. Jag lufsade dock vidare men tänkte att jag skulle nöja mig med milen. Men när jag väl kom runt milen så slet jag mig igenom 1,5 km till. Så det blev nästan 12 km. Och tempot var kanske godkänt men det skulle inte vara ett tungt pass så.....

Efter förra passet så trodde jag ju att det var spåret här hemma som var exceptionellt tungt. Men nu är jag övertygad om att alla spår är tunga...

Vila imorgon innan 8 km i lite snabbare tempo än i dag på måndag. Vet inte hur jag skall klara det bara. Men jag får väl göra ett försök i alla fall.

Inga kommentarer: