onsdag, maj 17, 2017

Snart hemgång...

Ina är sjuk idag. Eller hon har varit sjuk många dagar nu. Men just idag skall jag vara hemma med henne. Jag har dock ett möte på förmiddagen som jag måste vara med på. Så efter det åker jag hem och jobbar istället. Jag har lovat henne att jag skall ta med kvalitetsmat från Sulan hem till lunchen, kebab......

Igår var sista VF-terrängen för denna gång. Ina låg på tredjeplats inför sista omgången och ville verkligen vara med och springa för att kunna få något annat än "bara" deltagarmedalj. Men jag tycker att det är lika viktigt att lära barnen att man inte skall idrotta när man är sjuk som det är att lära dom att det är viktigt att röra på sig när man är frisk. Så hon missade chansen till medalj och var riktigt ledsen.

Freddie var i alla fall med och hämtade hem en deltagarmedalj i sin klass. Hon har kämpat på bra i alla deltävlingar och har varit riktigt trött när hon kommit i mål.

Inga kommentarer: