fredag, juli 05, 2019

Fredag, sista arbetsdagen

Jaha, då är man här, veckans sista dag, "vårterminens" sista dag. Nu väntar sommarlov, typ. Inte lika långt som dvärgarna har men ändå.....

Det är dock en sak kvar att göra här innan semestern. Ja, det var tom snack om att jag borde komma in en dag under semestern för att göra detta jobbet. Ett jobb som "ingen annan kan göra". Det låter ju lite märkligt, hur svårt kan det vara att mecka till en databas och sen fylla den med lite poster? Varför jag inte har gjort det tidigare? Har ju inte fått något underlag på vad som skall göras! Och jag har inte fått något underlag än den rätta vägen men nu har jag i alla fall muntligt fått hur det skall vara så då kör jag! Vill ju absolut inte avbryta semestern bara för det här.....

Annars var det vilodag igår. Blev inte heller så många steg tagna. Men så kan det vara ibland. Jag snittar ändå mer än vad jag gjorde motsvarande period förra året så det är jag nöjd med.

Vad ska jag göra på semestern frågar ni er då? Jo, Birkakryss (måste ju se om Kenneth och Maggan är på plats), Göteborg ett par dagar och så naturligtvis upp till Kramfors på träningsläger!! Sen får vi se vad det mer kan tänkas bli. Rätt skönt att inte ha hela semestern planerad. Det är ju det här jag har gått och väntat på sen i februari. Då när det var som värst med saker som hände hela tiden. Dvärgar som skulle på träning stup i kvarten. Tränarutbildning mm. Och det enda man tänkte på "bara det här är över så kan man börja andas igen". Det gick ju aldrig över, det kom ju bara nytt hela tiden. Ja, jag vet, det är mitt eget fel som inte kan säga nej. Nu är vi i alla fall framme vid semestern och nu ska jag andas in och andas ut igen!!!

Då är det ju många som undrar hur det blir med bloggen, kommer den oxå att ta semester? Nja, ett problem är ju att appen som används för att blogg från mobilen inte funkar som den gjort tidigare. Men sluta blogga vore ju synd. En hel värld ska ju inte behöva drabbas för att jag tar semester! :-)

Ha en riktigt trevlig helg nu vänner!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en underbar semester nu !

Glöm inte intervaller men undvik backe då ; )

Backe kan jag hjälpa till med sedan !

Fortsätt blogga annars blir min sommar lång o dryg kompis ; )

//Coachen

Anonym sa...

Tack Coach! Lovar att fortsätta med intervallerna!

Blir du något bättre i ryggen?

/TB

Anonym sa...

Det går trögt tyvärr : (

Hur gick matchen på underbara Meadow Park ?

//Coachen

Anonym sa...

Krya Coach! Hoppas att det lossnar snart så vi kan åka och titta på Arsenal Ladies!

3-3 igår, bara U-spelare med.

/TB som letar efter Kenneth på Birka.

Lasse N sa...

Ha en bra semester. Har du hittat Kenneth ännu? :-)

Anonym sa...

Hittade ingen Kenneth :-(

/TB