tisdag, juli 02, 2019

Jag gör som han säger!

Förra veckan fick jag en kommentar här på bloggen gällande intervallträningen. "Inga backar på intervallen hoppas jag ; )". Så det är bara att lyda Coachens råd. Igår sprang jag ner till ett blåsigt Wennströmska IP för att köra mina 5 * 1000 m. Och det var väl som vanligt, första 30 meterna känner man sig oslagbar! Man håller ett alldeles för högt starttempo. Men snabbt kommer verkligheten ikapp! Tankar som "ska jag verkligen köra 5 st" eller "Är det verkligen så nyttigt det här". Men 5 tusingar senare så kan man vara ganska så nöjd med sig själv.

Nu har jag kört tusingar i fyra veckor i rad. Första två veckorna var det 4*1000 och de senaste två var 5*1000. Så nästa intervallpass borde väl rimligtvis vara 6*1000? Och jag vet att jag inte kan tänka, "vi får väl se hur det känns efter 5, känns det bra så kanske jag tar en sjätte". Nä, jag måste ha bestämt mig innan för att det skall bli 6*1000m. Sen kan det ju bli så att den sista tusingen kommer gå för mycket långsammare men efter några gånger så borde det ju ge något kan man tro.....

Här är gårdagens pass:


I övrigt är det väl det väl som så att jag jobbar min sista vecka (om nu någon har missat det). Det är med andra ord bara 4 arbetsdagar kvar tills semestern!!!

Ha en fin tisdag nu vänner!!

Inga kommentarer: