onsdag, november 08, 2023

Vid kaffemaskinen

Ja, det är ju vid den arbetsdagen börjar!

Jag vaknade 4 i morse. Kunde inte somna om. 04:20 voffar Jenna. Jag funderar på om det är någon på dörren eller om hon behöver ut. Så kliver upp och ska gå ner för trappan. Men Jenna lägger sig bara ner före trappan. Jag sätter mig ner och klappar henne en stund sen så är hon nöjd och går och lägger sig på sin bädd igen. 

Jag försöker oxå somna om men det är kört. Upp, duscha, käka frulle. Sen ger jag Jenna mat och går sen en promenad med henne. 

Det är ju jäkligt mörkt ute och man går på cykelbanorna i skogen. Plötsligt vänder Jenna sig om och stirrar nerför cykelbanan vi gått på. Jag kan varken se eller höra något. Vi går vidare och efter 10-15 meter som vänder hon sig åter om och grymtar lite. Man blir ju lite halvskraj när man går där och inte ser eller hör något men Jenna markerar. 

Vi gick dock vidare och inge mer markeringar från henne.

Igår var Freddie på löpträning igen. Det var 8*400 meter på schemat. Freddie körde först 4 stycken följt av 2 st 200-ingar. Sen var hon med på de sista 2 400-ingarna. Tufft pass! De som kört i den gruppen länge gick sen ut och sprang 8*1000....

Jaja, själv hann jag inte med så mycket mer än det. Får se om jag kan få till lite löpning idag, kanske över 4 km...

Ha en fin mittvecka!

Inga kommentarer: