måndag, december 17, 2007

Nu igen

Återigen har jag åkt på en förkylning. Vilket inte är så skoj. Ont i halsen och snuvig. Tur att Arsenal kunde leverera igår och ta 3 välbehövliga pinnar. Men det var en tuff match med mycket känslor inblandade. Nu väntar ett nytt derby på lördag. Då är det Bottenham som står för motståndet. Och det är väl just för att det är ett derby som denna match kan bli lite spännande. Allt kan ju hända i ett derby sägs det ju. Men normalt så ska det ju inte gå att förlora mot ett så uselt lag. Underskattning är en annan faktor som kan spela in. Vi kanske skulle ställa upp med B-laget för det ska bli lite jämnt i alla fall.

Största problemet/möjligheten för mig på lördag är att hitta ett ställe att se matchen på. Jag befinner mig i Tallinn på lördag och jag har lyckats hitta ett ställe som brukar sända fotboll men det har ännu inte kommit upp något schema över vad dom skall visa denna vecka. Nästa problem är att övertyga G och C om att matchen skall avnjutas på detta hak. Misstänker att det inte riktigt var fotbollstittande G tänkte på när vi bokade resan. Hm, måste börja jobba på övertalningen. Jag vill ju inte missa matchen. Alternativet är ju att spela in matchen och se den när vi kommer hem. Men då gäller det ju verkligen att fjärra av sig från omvärlden. För hur det än är så är det ju inte lika kul att kolla på en match man redan vet resultatet på (ok, jag vet att det bara kan gå på ett sätt men ändå.....).

Heja Arsenal!!!

Inga kommentarer: