lördag, augusti 09, 2008

Tråkigt men skönt efteråt

Det är inte lätt att övertala sig själv att ge sig ut i spåret. Det finns alla möjliga och omöjliga ursäkter för att låta bli. Men efter mycket vånda så tog jag till slut tag i det och snörade på mig joggingskorna.

När man väl kommit fram till spåret så börjar det med en lite lätt nerförsbacke och man tänker, "det går ju riktigt lätt det här". Men så kommer den plana delen som följs av en väldigt liten stigning. Då börjar man förstå varför man våndades så innan.

Det gäller att försöka tänka på något annat när man luffsar runt där i spåret. Jag försökte mig på lite dikter där jag sprang. Kom dock inte så långt men detta alster kan jag bjuda på:

Solen skiner och fåglarna kvittrar
Näsan rinner och halsen den kittlar

Det beskriver väl lite det jag skrev i början om lätt nerför och sen lite tyngre......

Nu är det i alla fall skönt att det är gjort. 5 km avklarade och nu kan man njuta av resten av dagen. Ikväll spelar ju Arsenal mot Sevilla i Amsterdam tournament. Igår piska vi Ajax med 3-2 efter att ha låtit Ajax leda med 2-0 i paus. Allt för spänningen.

Heja Arsenal!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingen formtopp för tidigt nu P/TB..

//Coachen

Som för övrigt lyckönskar "våra" lag = Arsenal, Derby o Leeds...