lördag, augusti 23, 2008

Usch vad tråkigt

Men ändå väntat. Att Arsenal torskar borta mot Fulham är för mig ingen jätteskräll. Arsenal kommer få en mycket tyngre säsong än tidigare. Man kan säkert, vissa matcher när alla spelare är skadefria, göra vissa toppmatcher. Men som det är nu är truppen alldeles för tunn. Bakom en förstaelva (och knappt det) är det väldigt glest med toppspelare. Bara en sån sak som att Theo nu ska blomma ut (måste blomma ut) för att vi ska ha någon kantspringare av klass. Alternativet är snubbelboue som helt har stannat upp i utvecklingen. För att räkna med Rosicknote i fler än 10-12 matcher på en säsong vore väl optimistiskt.

I backlinjen är det bara ytterbackarna som håller. Gallas blir jag inte riktigt klok på. Det framstår som om han vill vara en vinnare och är inte sen att tokskälla på sina backkompisar om dom gör något misstag. Men att han själv är så fruktansvärt fel i markeringarna med jämna mellanrum är inget som han självkritiskt tar upp.

På mittmitt är det Fabregas som absolut inte få vara skadad (vilket han nu är). För här har vi oxå Diaby som håller max 1-3 matcher innan han är borta 5. Denilson kan vara bra men är alldeles för ojämn. Att man släppte Gilberto är för mig en gåta.

Framåt så har Adebaynoscore mycket att leva upp till från förra säsongen. Nytt förbättrat kontrakt gör väl att han är nöjd med att ha säkrat pensionen. Fan Persie är en annan flitig gäst i sjukstugan. Det är väl bara en tidsfråga när han blir skadad nästa gång. O andra sidan så bidrog han ju inte med så värst mycket idag heller. 4 usla frisparkar och 2 skott utanför........

Hoppas att jag har fel och att det blir en bra säsong trots allt. Men jag har haft denna känsla under hela sommaren och efter dagens förlust så ............

Om någon nu undrar om jag håller på att vända Arsenal ryggen så kan ni sluta undra nu. Det spelar ingen roll om vi hamnar på en usel plats i ligan, jag kommer ändå hålla på The Mighty Gunners i vått och torrt!

Come on you Gunners!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Säsongen har knappt börjat och ändå all denna bitterhet. Det kommer att bli en ljuv höst och vinter! ;)

//Rafa

Anonym sa...

Vi ligger före ER!!!!!

//Stolpe UT