fredag, oktober 03, 2008

Det tar på!

Efter Coachs och min resa till London mitt i veckan har jag varit ganska trött. Tydligen tar det på krafterna att resa även om det bara är för ett dygn. Det blev i alla fall, precis som Coach sa, en resa i vinnarcirkeln. Han berättar att flyget kommer gå i tid, att Arsenal kommer vinna och att hela resan är en enda stort segertåg. Precis som HBTK.

Det börjar med att planet som vi ska åka med landar tidigare än planerat i Västerås. Detta betyder att vi landar tidigare på Stansted än planerat. I och med detta får vi även höra Ryanairs fanfar för flygningar som kommer i tid. Bara det är ju stort.

Vi kommer med Stansted express och byter till tuben redan vid Bottenham Hale. Därifrån åker vi och checkar in på hotellet Carlinfornia Hotel som ligger vid Kings Cross. Hotellet är helt ok. Vi tar en snabb burgare innan vi åker ut till arenan. Nu börjar det regna. När vi kommer upp på läktaren, till våra platser, så inser vi att trots att vi sitter långt under tak så kommer vi bli skyblöta. För som alla vet så är Emiraten "öppen" i hörnen. Detta för att det skall komma in luft till gräset. Och det blåser från "fel" håll, så det kommer komma in regn på oss.

Men som vanligt så styr Coach upp det hela. Han säger att det kommer sluta när matchen börjar. Och visst är det så. När vi kommer upp igen strax innan avspark så slutar det regna och vi slipper bli blöta. Coach är kung, han är ett orakel. Hur kan han veta allt detta? Jag är mållös.

Det är dock inte The Mighty Gunners, The Kings of London. 4-0 slutar matchen och det kunde lätt ha blivit ett par tre mål till för The Gunners. Efter matchen så är det dags för lite inköp i shoppen. Och eftersom det gick så bra så köpte jag den där tröjan jag tittat på i flera år och som kostar £ 35. Det är, på något vis, lättare att köpa den när laget spelat bra och vunnit stort.

Onsdagen spenderades på Oxford Street där Coach köpte ny plånbok. Ett tag trodde jag att han skulle köpa en med Bottenham-märket på. Vilket i sig hade gjort att han aldrig skulle behöva oroa sig för att den skulle bli stulen. Men det blev en annan till slut. Nu överdriver jag lite men ordet är fritt.....

En bra resa var det i alla fall och allt flöt på perfekt!

Heja Arsenal!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ni hade en höjdarresa
:-).. London Klapp Klapp klapp!

//Lasse N