söndag, januari 10, 2010

En pinne trots allt

Arsenal gör ingen toppmatch igår. Everton kämpar bra och är effektiva när chanserna dyker upp. Att sen båda deras mål är försvarsmissar är ju ingen tillfällighet. Hela säsongen har man läst om hur bra Gallas och Vermaelen är. Och visst var dom bra i början av året, framåt. Bakåt har dom väl fortfarande en del att bevisa även om det är bättre än när Toure spelade. Särskilt Gallas måste skärpa sitt defensiva spel och får ta på sig Evertons första mål igår.

Sen har jag läst att Diaby fick mycket beröm efter gårdagens match. Själv tycker jag nog att han inte var lika bra som i tidigare matcher. Men det var i och för sig Portsmouth och West Ham vi spelade mot då.... Igår tycker jag att han blir av med bollen alldeles för lätt och hans tajming i nickarna är ju bedrövlig. Han verkar tro att den som hoppar först når högst. Igår borde han ju ha lärt sig att så inte är fallet.

Arsenal fick inte igång något riktigt flyt i spelet och man såg tunga ut. Det är konstigt det där, ena matchen ser man lätta och rörliga ut för att i nästa match stå stilla på hälarna och se tunga ut. Vad kan det bero på? Inte kan det vara matchandet igår i alla fall. Det var ju nästan en vecka sedan förra matchen och man "slapp" ju spela i onsdags. Man borde, enligt mig, ha varit betydligt piggare än vad dom såg ut att vara.

Nog med gnäll, USA tappa ju oxå pinnar igår och kampen om topp-4 fortsätter. Och det kan bli allt mellan en andra- och sjundeplats i år efter suveränen Ch€£$ki (jag måste ju stå fast vid mitt tips från början av säsongen och det finns inget, än så länge, som pekar på något annat).

Heja Arsenal!!!

Inga kommentarer: