måndag, januari 18, 2010

Träningsvärk

Ja, idag har jag träningsvärk efter gårdagens pingisspelande. Lite märkligt kan jag tycka eftersom jag ändå tränat ett gäng gånger innan gårdagens seriematcher. Eller är det så enkelt att man ger lite extra när det är match? Att man är koncentrerad i stort sett alla bollar man spelar? Eller är det att man är lite spänd som gör att man får träningsvärk (även om jag inte var det igår)?

Men då kan man fråga sig varför man inte alltid är så koncentrerad och ger det där lilla extra även på träning? Visst det betyder inte något om man förlorar på träning men ändå...

Nåväl träningsvärk går ju över och det är faktiskt lite skönt att få det ibland. Då vet man att man rört på sig i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkvärda ord brorsan!!
Hur menar du egentligen?
Min seger på träningen senast berodde alltså som jag misstänkte på att du inte gick för fullt?
Visste det!!!
Kan aldrig slå dig om du går för fullt!!

/The fejk

Anonym sa...

Haha, det lät kanske lite konstigt det där. Men det var inte så jag menade. Jag brukar ju vara helt slut efter träningarna oxå men jag får aldrig träningsvärk. Och varför är det så?

/TB (som grubblat mycket på detta i natt)

Anonym sa...

Det är bara jag som förstår....

och det räcker så!!!!!!

//Coachen