måndag, februari 08, 2010

Plättlätt

Har köpt Arsenalbiljetter till mötet mot Burnley idag. Inga problem alls. I år har det varit lättare än någonsin att få tag på biljetter. Om det har med lågkonjunkturen att göra eller bara det faktum att ingen vill se Arsenal låter jag vara osagt. Kan vara en kombination kanske.

Själv blev jag av med fotbollsgiftet igår. Dock ej efter matchen utan efter någon minut bara. Nasri sköt på täckande Chelseaförsvarare ut till hörna, nä, inspark till Chelsea. Då slutade jag kolla och fick istället en spjälsäng uppmonterad.

Det känns lite konstigt att inte "bry" sig lika mycket längre. Det kanske går över, kanske inte. Att inte se klart en hel match utan sluta titta efter några minuter känns inte som jag. Det måste vara något virus som gör det. Jag hoppas det, för vad ska man annars göra under vintermånaderna?

Eller är det bara så enkelt att nu får det vara nog. Det blir sämre och sämre stämning runt om på arenorna. Detta eftersom det är färre som har råd att gå på matcherna. Det är mest turister och folk med stålar som är på plats. Detta skapar ingen stämning. Fotbollen håller på att gräva sin egen grav om inte något görs. Spelarna tjänar alldeles för mycket pengar och tror dom står över vanlig rim och reson.

Ja ja, nu kan man ju planera in nya besök till Ville Viking utan att behöva kolla hur spelschemat i Premier League ser ut, alltid något.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att det ordna sig med biljetter, då har vi åtminstone en match att se på :-)

//Lalle