tisdag, januari 08, 2013

Uppror!

Arsenal möter hitta hemma på söndag. Och nu visar det sig att Shitty har lämnat tillbaka 800 biljetter för att dom är så dyra. Och visst är dom dyra. De billigaste biljetterna kostar £62. Och det är dyrt, det tycker jag oxå.

Men det roliga i kråksången är att dessa supportrar till en av världens rikaste klubbar börjar snacka om protester mot de höga biljettpriserna i Premier League. Att anledningen till dessa höga priser kan vara att vissa klubbar, inklusive Shitty, har ägare som pumpar in pengar i sina klubbar är nog inget dom reflekterat över. Detta gör att andra klubbar som väljer att låta klubben vara självförsörjande måste höja inkomsterna på alla sätt man kan för att kunna hänga med någorlunda i lönepengar mm.

Och ett sätt är naturligtvis att höja biljettpriserna. Tyvärr slår detta mot de riktiga supportrarna som brukar gå på varje match. Det blir för dyrt för dom helt enkelt. Och det kommer gå ut över stämningen på arenan. Och på sikt är risken stor att det blir en ny skotsk premier league. Med några få rika klubbar som vinner år efter år. Och hur kul är det? Det behöver naturligtvis inte bli så men det kan bli det och det vore tragiskt.

Men för att återknyta till Shittysupportrarnas gnäll så kanske dom först skall fundera på om det är värt att ha ägare som dopar klubben med pengar. Eftersom det är detta som gör biljettpriserna höga enligt mitt sätt att se på det i alla fall. Hade det varit någon sämre ställts lags supportrar hade jag nog inte ens bemödat mig till detta inlägg. Men nu tycker jag att det är lite humor på något vis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

TB Är du tränad inför pingisen i helgen?
Blir du uttagen?
Har du coach?

//Frutis

Anonym sa...

Är inte aktuell för spel i helgen. Har inte kunnat träna sen senaste sammandraget pga mina medicinska problem.

Så nu är man förvisas till att sköta sekretariatet. Och där behövs det nog en Coach!

/TB