tisdag, juni 02, 2015

Första joggen

Idag var det första passet på det nya schemat. Nu är siktet inställt på en halvmara i början på september. Målet är att springa det snabbare än vad jag gjorde förra året. Det som är skönt med nya scheman är att det alltid är så lugna pass i början. Fast mitt förra schema slutade i söndags känns det som om man skall smyga igång joggingen som om man inte joggat på länge. Jag skulle idag hålla ett tempo över 7 min/km. Men jag kollade aldrig på klockan idag medans jag sprang. Utan försökte hålla ett tempo som inte var för snabbt utan bara rulla på liksom. Jag trodde att jag låg på runt 6 min/km men tydligen var det under 5:30 min/km. Lite för snabbt med andra ord.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig känsla va? Man tror man springer "skitsakta" men så är det bra fart ändå i träbenen:)

TB:s brorsa

Anonym sa...

Träbenen? Så smidiga är inte benen, det är mer betongklumpar :-D
Hur går det för dig då? Gjort något program än?

/TB

Anonym sa...

Har testgjort program och det verkar ju kul faktiskt:)
Drar till Rhodos om en vecka så inte bra att starta nåt innan.
Men blir direkt när jag kommer hem!
Vilken halvmara tänker du köra sen?
Stockholm?

/TB:s brorsa

Anonym sa...

Finns det en i Stockholm?
Jag tänkte jag skulle vara med på http://www.vasterashalvmara.se/
Körde den förra året. Kostar ingenting, går i Rocklundaskogen. Nackdelen är väl att det inte är några vätskekontroller utan det får man fixa sjäv. Men man passerar målet flera gånger så det går ju att ställa något där att dricka.

Ska ni ut och resa igen? Det känns väl snart som en resa att komma hem, ni är ju mer borta än hemma ;-)

Ha det så trevligt på Rhodos!

/TB

Anonym sa...

Funkar med vattenbälte,skaffa det!
Jo,15e september har du Stockholms halvmara om du är sugen,men det är ju lite närmre till rocklunda såklart.
Haha,det är härligt att resa:)

Kanske ses i nån slinga framöver:)

/TB:s brorsa

Anonym sa...

Ska kolla på vattenbälte, kan ju vara bra. Kommer ihåg att när man hade 16 och 18 km löpningar förra sommaren så saknade man vätskan. Och det var ju rätt så varmt förra sommaren så det hade verkligen behövts.

Är förmodligen sammandrag den helgen (15:e). Ska du vara med i Stockholm? Det är ju lättare att hålla igång träningen om man har något mål i slutet av säsongen....

/TB

Anonym sa...

Nja,vet inte om jag ska vara med,är lite feg av mig.
Gjorde ett lopp förra året,Hässelbyloppet,vilket var skitkul,så det kan bli nåt mer lopp framöver..vi får se!

Ja,fixa vattenbälte,det behövs på längre sträckor!

Iofs kan kanske Coachen köra runt på olika ställen o leverera vätska under loppen:)

/TB:s brorsa