torsdag, juli 02, 2015

Dagens övning

Idag hade jag 5 extrens långsamma km på schemat. Men jag tänkte även att jag skulle ut med Ina i spåret och sen ut med Freddie i spåret. Så det blev först 3 låångsamma km med Ina (som höll igång hela tiden utan att börja gå). Och sen 1.5 km med Freddie. Men hon var mer för att springa och sen gå och sen springa och sen gå igen. Men det är ju första riktiga gången jag är ute med bara henne och tränar. Och det känns som om hon behöver det här....

Sen var det dags för mina kilometer. Och jag tyckte att det gick rätt så lugnt men tempot visade sig sen vara mycket snabbare än vad jag trodde. Och alldeles för fort i förhållande till schemat.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe,extremt långsamt,nåja:)
Bra jobbat!!

//TB:s brorsa

Anonym sa...

Tack!

Haha, ja, skulle ha varit...... :-)

När har du nästa pass?

/TB

Anonym sa...

8 km i morgon
5.41-6.24

Sen lugnt på söndag men lite längre,12 km.

//TB:s brorsa

Anonym sa...

Härligt!!! Hur många pass i veckan har du?

/TB

Anonym sa...

I de två första faserna är det 2 eller 3 pass. Sen 3 eller 4 på nästa två steg.
Så det varierar lite.
Hur har du?

//TB:s brorsa

Anonym sa...

Jag har 3 pass i veckan. Funderar på om man skall ta 4 nu under semestern. Men kanske blir det i så "vid sidan av..." så att säga. Skönt att inte ha "tvingande" pass jämt också... :-)
Kan bli att jag lägger in några intervallpass för att få upp tempot.
Typ 5 * 1 km med några minuters vila mellan. Måltid under 5 minuter.
Men det är bara en tanke än så länge...

/TB

Anonym sa...

På "jogg.se" kan du hitta mycket bra info om intervallträning mm mm.
Men ta det lugnt i början när du kör intervaller. Jag drog på en sträckning i baksida lår när jag trodde jag kunde springa fortare än jag egentligen var kapabel till,helvete vilken smäll det blev i låret.
Sen var jag borta en månad från träning,inte kul när man fått upp flåset.
Bara ett tips,ös om du vill,men det kan vara smart att "smyga" sig uppåt i farterna:)

//TB:s brorsa

Anonym sa...

Tack för tipset!

Nä, ingen höjdare att skada sig och sen behöva vila. Man tappar ju allt man tränat upp ganska så fort. Bättre då att hålla igång lagom!

/TB