tisdag, mars 22, 2016

50 dagar

I slutet på januari så sa jag till mig själv att sluta sockerdopa mig. D v s inte äta mer socker än det som är i maten, inte köpa godis, glass eller läsk. Och nu har jag inte käkat godis eller glass på över 50 dagar. Det har blivit en läsk. Och det var i början på februari när jag av gammal vana beställde läsk till maten. Detta har ju även inneburit att barnen har dragit ner rejält på sockerintaget vilket bara kan vara bra. Nu är det dock påsk snart och tjejerna verkar inte gilla idén att vi skall ha frukt i påskägget i år. Så risken finns ju nu att det blir en massa godis över påsken. Vi får väl se hur jag gör själv......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Försök skippa sockret. Jag kan äta din andel godis!

//Lalle

Anonym sa...

Haha, ja, men det är inte bra för dig!!! Vi får nog dela solidariskt på sockerintaget :-)

/TB

Anonym sa...

Lalle o ja ställer upp!

//Coachen

Anonym sa...

Ni är riktiga kompisar ni!!!

/TB