tisdag, mars 01, 2016

Ont i ett finger

Igår när Ina jympade så var jag ut och joggade en sväng. Och när jag kom tillbaka till hallen så höll dom på att köra lite spänstträning. Dom har en uppblåsbar gymnastikmatta som har lite svikt i sig. Sen lägger dom stora "klossar" med jämna mellanrum som dom skall hoppa upp på eller hoppa över osv. Igår så fick vi föräldrar som var där vara med och hoppa. Och efterhand så la dom "klossarna" på varandra så skulle man försöka komma upp på dom. Det blev naturligtvis svårare och svårare. Och när det var tre klossar så klarade jag inte, och jag vågade inte heller, hoppa upp och ställa mig direkt utan tänkte jag skulle hjälpa till med händerna att ta mig upp. Men på något vis lyckades jag slå i ena handen så att ringfingret på vänster hand fick sig en smäll. Och det gjorde så jäkla ont. Fingret har svullnat upp lite och jag kan inte ta av mig ringen, helt omöjligt. Får hoppas att det går över snart. Det enda positiva med detta var att jag nu har haft något att skriva om här på bloggen.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vänster eller höger hand?
Spelar ingen roll, du är ju lika bra med båda händerna i ping pong!
Annars kanske karriären varit över?
Något att fira kanske?
I utlandet?

//Coachen snart på väg!

Anonym sa...

Väster hand. Karriären fortsätter tom april månad.......
Och det borde firas i London! En reunion vore ju coolt!!!
The Thamesen Tour uppföljaren.....
Börjar på Hammersmith och avslutas på Mawson Arms!!

/TB (som oxå vill fira Coachens födelsedag i London)