tisdag, september 13, 2016

Dags att koppla på hjärnan....

I somras kom det hem brev om att det började bli dags för besiktning av bilen. Så jag gick in och bokade om den föreslagna tiden som låg mitt på dagen. Vi vill besikta direkt på morgonen. Så jag bytte tid. Jag bytte till idag. Men när fru Blogg, som åker till besiktningen, kom fram så läser hon om att bilen har besiktningsperiod okt-feb.... Så hon ringer mig och jag gör en snabb ombokning av tiden. Nu blir det i november istället.

Men hur kunde jag vara så korkad att jag bokar tid utanför perioden? Och vad hade hänt om vi besiktat idag? Hade vi varit tvungna att göra om det efter oktober? Vi misstänkte det och vågade inte chansa på annat. Och sen kan man ju undra hur man kan få boka överhuvudtaget ett datum utanför besiktningsperioden? Borde inte sidan säga ifrån?

Nåväl, ikväll börjar Champions League igen. Kul med lite spänning mitt i veckan oxå. Ikväll borta mot PSG, skönt att kunna slå ur underläge. Jag brukar inte ha positiva känslor inför en Arsenalmatch men idag känns det som om vi kommer göra vår bästa match för säsongen. Hoppas bara att det räcker till seger....

Inga kommentarer: