lördag, september 17, 2016

Ibland så....

Igår på friidtrotten så var det en person som gjorde ett par skapliga hopp och sen gjorde han ett par pajashopp och jag frågade varför han inte försökte ens. "Nä, jag har gjort två bra hopp så jag behöver inte göra fler bra hopp" var svaret jag fick.

Jag satte mig ner med personen och förklarade varför det är så viktigt att försöka göra alla hoppa så bra som möjligt. Att det är viktigt att man får in en trygghet i hoppningen så att det nästan känns som om man gör något automatiskt, utan att behöva tänka på hur man skall göra. Att hoppen sitter i ryggmärgen. Hen verkade ta till sig vad jag sa och de sista två hoppen var hens bästa för kvällen. Då känns det nästan som om man lyckats som ledare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Devisen "Jag har lärt dig allt jag kan" verkar fungera!
Känns skönt att någon tar över efter COACHEN.
Inte samma sporter men ändå!
Kanske samma tänk.
Jag är ju mer "Hur svårt kan de va?"

Ny karriär för dig, hoppas du tjänar mer pengar än vad jag har gjort!!!

//Lasse Lagerbäck