torsdag, april 27, 2017

En ny nivå..

Jag tror jag har nått en ny nivå av trötthet. Jag tänkte jag skulle se Arsenals match i efterhand igår. Den skulle börja 23:00. Men den började lite senare. Hur som helst så satt jag där och kollade. I ca 83 minuter kollade jag. 0-0 stod det då skärmen blev svart. Tänkte att TV'n hade somnat. Men jag bytte kanal och där var oxå svart. Alla kanaler var svarta. Vilket fiasko! Över 80 minuter och exakt 0 mål.

Samtidigt höll jag på att boka hotell till sommaren. Hotellkedjan som fru Blogg är medlem i, Elite, hade 50 % rabatt på rum i sommar. Dom har det hela dagen idag för medlemmar. Men det började i natt 00:01. Så eftersom jag ändå satt uppe och kollade på Arsenal så kunde jag ju passa på att boka rum. Men även det var problematiskt. Först kom man inte in på sidan. Sen kunde man inte logga in. Och när man väl gjort allt detta, valt ett hotell och datum, så kommer man fram till ett felmeddelande. "Vi har startat om bokningsprgrammet" typ. Kom tillbaka om 1 timme.

I 94:e minuten kom bilden tillbaka. Arsenal ledde med 1-0. Och där blåste dom av matchen. Ok, ska jag göra ett sista försök att boka ett rum? Ja, det hade visserligen inte gått 1 timme men synd att inte testa när jag ändå satt uppe där, strax efter kl 1. Jag kom lika långt som innan, dvs välja hotell, datum och skulle nu boka. Och till min glädje så kom jag denna gång vidare och kunde boka rummet. Vart vi ska åka? Till Norrköping. Det blir bl a ett besök på Kolmården.

2 kommentarer: