måndag, april 10, 2017

Vad är det som händer?

Jag har ju inte sovit så himla bra sista tiden. Är det inte barn som blöder näsblod så flyttar dom in i sängen så man ligger och balanserar på kanten. I natt var det dock något helt annat. Strax före 12 så ringer telefonen. Jag rejectar och tänker sova vidare. Då ringer det igen. Då kommer olustkänslorna över att det hänt något. Att någon är sjuk eller skadad eller vad som helst. Så jag svarar. En pajas säger att jag måste stänga av min vinröda Mazda 323 som stått på tomgång länge nu.

Nyvaken som man är så börjar hjärnan snurra. Vinröda, hm, 240-in? Eller är det någon i grannskapet som sett en bil på tomgång i garaget och ringt till fel person? Sen är det någon som svagt säger "Peter". -"Hallå", säger jag. -"Peter", säger någon. -"Hallå", säger jag igen. -"Ja, vad vill du?", säger någon. "Du ringde ju mig!", forsätter han. -"Nä, du ringde ju mig", säger jag då och fortsätter, "jävla larv". Sen la jag på luren. Men efter det var jag så uppskärrad av alla tankar som snurrat när telefonen ringde. Så det tog mig över 2 timmar att somna om. När klockan sen ringde kl 5 var det inte ens nära att jag kunde gå upp. Nåväl, nu är jag på plats! Nu kan jag ge mitt yttersta för att aktieägarna skall bli glada.......

Inga kommentarer: