tisdag, april 20, 2021

Spiken i kistan?

 Ja, är detta den slutliga döden för fotbollen, ESL? Känns lite så. Döden började väl när det kom in en massa ägare som dopade fotbollen och detta är bara nästa steg. Eller det sista steget innan det är över. 

För hur kul är det med en stängd liga med några få kvalificerade? Och hur kul blir de andra ligorna som är kvar? Och att dessa lag skall fortsätta spela i sina respektive ligor är ju bara nonsens. Varför ska dom spela där? Och vart kommer deras prioritet ligga? Låt säga att ett ESL-lag ligger i en hopplös mittenposition och kan varken vinna eller åka ur. Och följande vecka har man en "viktig" match i ESL. Man kommer ju skita totalt i ligamatchen. Och visst, lite så kan det även vara idag. Men idag är det ju till och med så att en sjundeplats i ligan kan ge europaspel om det vill sig. Men europaspelsplats framöver är ju inte aktuellt för de här giriga klubbarna som ska spela en pajaspåhittad liga där man är garanterad startplats år efter år efter år. 

Sant eller falskt (jag gissar sant), så hörde jag igår att någon uttalat sig från en styrelsemedlem i något av klubbarna att det enda viktiga var att tjäna pengar. Det sportsliga var helt ointressant. Nä, skicka dessa klubbar ut ur PL ifall detta blir verklighet. Själv kommer jag få ännu mer fritid än jag har nu (då årets säsong har varit ganska tråkig utan publiken på matcherna). 

Jag kommer i alla fall inte följa ESL och garanterat inte fortsätta med min säsongsbiljett!

Inga kommentarer: