söndag, augusti 20, 2023

Gräsklippning

I fredags klippte jag gräset här hemma. Men jag pallade inte att gå till mammas hus och klippa. Idag gjorde jag dock det. Det är ju regn i luften och bättre att klippa innan det blir blött. Och när jag väl har klippt så ser jag ett hav av jobb på tomten. De vilda hallonbuskara som sprider sig i hundgården. Eller de små träden som växer upp runtom på tomten som är bättre att kapa av nu än när de är stora träd. Så jag grävde upp ett gäng hallonbuskar och klippte av ett gäng småträd.

Jag inser att när jag håller på med detta jobb så mår jag bra mycket bättre än när jag gör annat. Trots att det är jobbigt, svetten sprutar och knät skriker av smärta så mår jag bra. Så även om det i det stora hela var ett helt onödigt jobb så mådde jag i alla fall bra av att göra det. Det är ju i sig bra.

Ha en fin söndag nu vänner!

Inga kommentarer: