måndag, juli 15, 2024

Sista veckan!

 Ja, bara 5 arbetsdagar kvar nu! 40 timmar. 20-25 koppar kaffe. Ja, nedräkningen har börjat!

Började helgen i lördags morse med att dra till Wennströmska IP. Fru Blogg hängde med och körde några varv oxå. Jag fick ihop typ 12 km med transporten dit och hem. Sen drog jag och dvärgarna till Arosvallen för lite friidrottsträning. Freddie hade ju löpträning och Ina ville kasta lite diskus. Tyvärr så streckte hon sig i ljumsken så det blev inte så mycket träning för henne. 

På eftermiddagen drog vi till gymmet och körde lite. Eller dvärgarna körde och jag hejade på.

Söndagen inleddes med en 8 km löprunda i regnet. Var rätt så skönt ändå. För det var ju inte kallt så regnet störde inte så mycket. Sen hem och åka iväg och handla lite. Efter lurren sen så sov jag någon timme. Vet inte vad det är med mig men jag har en tendens att behöva sova på dagarna. 

När jag vaknade så kollade jag på Grönvitts seger mot Peking. Snyggt avgörande mål. Jag har sett några matcher på TV med sportklubben och jag känner inte att det skulle vara rättvist om de åkte ur allsvenskan. Jag tycker att det är väl så bra som alla lag de mött när jag har kollat. Vi får hoppas att de kan ta de poäng som behövs under hösten för att hålla sig kvar!!

Sen drog jag och dvärgarna till gymmet igen. Jag som hejarklack och dvärgarna som körde träning. Idag skall Ina och jag dit igen. Ben idag. Vi får se vilka övningar jag kan köra. Fick så jäkla ont i höger lår sist vi tränade och det har känts i varje löpsteg i helgen. Så jag får nog vara lite försiktig med det.

Nä, dags att dra igång veckan! Ha en fin måndag!!

Lördagen:


Söndagen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar